(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir ana bilim dalında veya başka bir yüksek öğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış ve en fazla yüksek lisans için dört yarıyılını, doktora için sekiz yarıyılını tamamlamamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Lisansüstü programların yatay geçiş kontenjanları ve başvuru tarihleri her yarıyıl ilan edilir. Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü ilgili ana bilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Tam Zamanlı
İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir ana bilim dalında veya başka bir yüksek öğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış ve en fazla yüksek lisans için dört yarıyılını, doktora için sekiz yarıyılını tamamlamamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Lisansüstü programların yatay geçiş kontenjanları ve başvuru tarihleri her yarıyıl ilan edilir. Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü ilgili ana bilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Eğitim Öğretim Metotları:
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ * |
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ |
KULLANILAN ARAÇLAR |
Ders |
Dinleme ve Anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Tartışmalı Ders |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
|
Rol Yapma / Drama |
|
|
Problem Çözme |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Vaka Çalışması |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Küçük Grup Tartışması |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Benzetim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Seminer |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Grup Çalışması |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, |
Saha / Arazi Çalışması |
|
|
Laboratuar |
|
Özel donanım |
Ödev |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta |
Sözlü |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
İnceleme / Anket Çalışması |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Panel |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Konuk Konuşmacı |
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, |
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
Notlar
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan |
Harfli Notu |
Katsayi |
Başarı Durumu |
90-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
85-89 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
80-84 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
75-79 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
65-74 |
CC |
2.00 |
Başarılı |
0-64 |
FF |
1.00 |
Başarısız |
Yüksek Lisans
Program mezunları tez sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca bankacılık, finans, danışmanlık, denetim, sigortacılık, turizm, taşımacılık gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler.
Mezuniyet koşulları “Dereceye Yönelik Kurallar” bölümünde açıklandığı gibidir.